Dag 6 - Reisverslag uit Napa, Verenigde Staten van Trudy Rockx - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Napa, Verenigde Staten van Trudy Rockx - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Trudy

04 September 2014 | Verenigde Staten, Napa

Vandaag vertrekken we in twee auto's richting de Golden Gate bridge. Drie jaar geleden waren we boven op de brug, nu stonden we onder de brug. Daar was vroeger een Fort , Fort point,om de stad te bewaken. Jaren later is daar de Golden Gate Bridge omheen gebouwd. Je hebt daar heel mooi zicht op de onderkat van de constructie.
Er werd veel gevist op krab, met garnaal als aas.
Groepsfoto gemaakt met de groep met de brug op de achtergrond.Weer op weg richting Napa Valley, het wijngebied van Californie.
Eerste stopplaats is Senoma, een leuk plaatsje waar we op een gezellig pleintje heerlijk hebben geluncht.
We hebben een foto gemaakt van Victor en Rolf, ons eigen top team. ;-)
Daar doorgereden naar een Winery Sutterhome , onderweg prachtig landschap met wijngaarden en Engelse huizen.
In Sutterhome mochten we wijn proeven, 5 glazen wijn, waarvan een Merlot naar kurk smaakte wat Trudy ontdekte, die heeft een grote fles gekregen, en een mooi glas..
Daarna op weg naar Vintage Hotel in Yountville een TOP Hotel!!
We konden meteen aanvallen op de afternoon tea, muffins cakejes koekjes thee en koffie. Ondertussen waren de koffers door de kofferboy naar de kamers gebracht, die waren AMAZING!
Heerlijk gezwommen, in het bubbelbad geweest en ons klaargemaakt voor het diner. In de tussentijd waren onze bedden terug geslagen, de lichten aangedaan, flesjes water klaargezet, handdoeken vervangen, alles voor de nacht .
Toen met de bus naar het diner in Etoile, een hele mooie zaak met vriendelijk personeel met veel verstand van wijn.Onderweg nam de chauffeur nog een vies manneke mee, wij dachten een zwerver, maar het bleek een veteraan te zijn die in een huis voor veteranen woonde dicht bij het restaurant. Iedereen hield z'n adem maar een beetje in, het leed was van korte duur.Bij Etoile aangekomen bleek de reservering niet doorgekomen te zijn, waardoor wij een private room kregen en een glas bubbels van de zaak.
Het diner bestond uit 4 gangen met passende wijnen. Iedere gang was een kunstwerk op zich.bij iedere gang kreeg je een bijpassende wijn. De wijnkaart stond op een iPad. Naarmate de avond vorderde werd het Engels van Tonnie steeds vloeiender, de sfeer steeds gezelliger.Het werd opgeleukt door speeches van Anita, Victor en Trudy. De bedankjes voor de gezellige tijd vlogen over en weer.We hebben vreselijk gelachen,heerlijk gegeten en gedronken.
Op het eind kreeg Victor een toetje met een kaarsje, en een (gepeperde ) rekening met daarop geschreven :Gelukkige verjaardag!
Overal komt een eind aan, dus moesten we weer op weg naar de bus. Van de 8 mensen konden er maar een paar nog recht op hun benen staan. Er stond een limo te wachten, maar die was niets voor ons. Het busje kwam voor rijden en wie kwam eruit rollen? Trudy. Hoe kwam ze zo snel in die bus????
Omdat afscheid nemen moeilijk is deze dagen, maar even een afzakkertje genomen met de wijn van Trudy op de kamer van Victor.

• 08 September 2014 - 16:00

Jet:

O jee zo gaan de dagen wel heel vlug als het zo gezellig is rustig aan haha gr ikke